AĞRI BELEDİYESİ

Ağrı, Türkiye °C
24 Temmuz 2017 Pazartesi

Temel Değerler

1.  KURUMSAL DEĞERLER VE İLKELER

 

  • Kent yönetiminde dürüstlük,  şeffaflık ve demokratik katılımcılık
  • Sunulan hizmetlerin her aşamasında hesap verebilirlik
  • Hizmette güler yüzlülük
  • Hizmette yerindenliği ön plana çıkarma, kararların halka en yakın yerde alma
  • Hizmet sunumunda bilgi ve teknoloji kullanımı
  • Kente yapılan müdahalelerde sosyal ve çevresel etkilerin öngörülebilmesi ve göz önünde bulundurulması
  • Hizmet sunumunda adil dağılım
  • Hizmet sunumunda cinsiyet eşitlikçi yaklaşım ve politikaların benimsenmesi
  • Kamu yararı adına kurumsal kararlılık
  • Hizmetlerin oluşturulmasında ve uygulanmasında yenilikçilikçi yöntemler
  • Kaynakların etkin, verimli ve amacına dönük kullanılması
  • Sorunlar yaşanmadan riskler öngörülerek tedbir alma

2. ÇALIŞANLAR ARASINDA

  • Kurumu bütün değerleriyle birlikte içselleştirme
  • Başarma umudunun ve başarıya olan inancın her bir çalışanda hakim olması
  • Ekip ruhunu benimseme
  • Bilgilerin ve deneyimlerin paylaşılarak kuruma kazandırılması
  • Ekip arkadaşını moral ve motivasyon anlamında destekleme
  • Birbirinden öğrenme anlayışının geliştirilmesi
  • Farklı düşüncelere saygı gösterme ve bu düşünceleri dikkate alma
  • Sorumluluğu paylaşma bilinci
  • Dış taleplere ve değişimlere karşı ortak hareket edebilme bilincinin geliştirilmesi ve bireysel reaksiyonlardan kaçınma
  • Başkalarının çalışma ortamını bozucu veya rahatsız edici davranışlardan kaçınılması
  • Farklı disiplinlerden ve kültürlerden gelecek kişilerle çalışabilme
  • Emeğiyle değer yaratma

3. YÖNETİCİLER İLE ÇALIŞANLAR ARASINDA

 

  • İnsan onuru ve haysiyeti açısından herkes eşittir, hiçbiri diğerinden üstün değildir.
  • Görev ve sorumluluk onurdur.
  • Çalışanların meslekî ve bireysel gelişimini destekleme
  • Çalışanların motivasyonunu arttırma
  • Çalışanların başarılarının takdir edilmesi ve ödüllendirilmesinin sağlanması
  • Çalışanların kapasitelerine göre yetki ve sorumluluk paylaşımını sağlama
  • Çalışanları karar alma süreçlerine demokratik ve aktif bir ortamda dâhil etme
  • İş koşullarını iyileştirme
  • Çalışanların yeteneklerini ortaya çıkarma ve bireysel yaratıcılıklarını kullanmalarını sağlama
  • Çalışanların birbiriyle uyumlu bir şekilde takım halinde çalışmalarını sağlama
  • Yöneticilerin işlerini devredebileceği çalışanları yetiştirmeleri
  • Çalışanların kurumu ve yaptığı işleri sahiplenmesi

4. KURUM İLE DIŞ ÇEVRE (KENT, KENTLİ, STÖ’LER VE DİĞER KAMU KURULUŞLARI) ARASINDA

 

  • İnsanların yaşam biçimlerine, haklarına, ayırt edici kültürel kimliklerine, değerlerine ve inançlarına saygı
  • Dezavantajlı kesimlerin ve bu kişilerin yoğunlukla yaşadığı bölgelerin pozitif ayrımcılık ilkesi kapsamında değerlendirilmesi
  • Kent aktörleriyle sağlıklı ve etkin bir iletişim
  • Kentteki diğer (kamu, sivil veya özel sektör) aktörlerle, özellikle ilçe belediyeleri ile koordinasyonun bütün çalışmalarda gözetilmesi
Sosyal medyada paylas...Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Tumblr0Share on Google+0Pin on Pinterest0Email this to someonePrint this page